Adversity Often Leads To Prosperity

Adversity Often Leads To Prosperity

كشف سلول های بنیادی در چشم :


كشف سلول های بنیادی در چشم :


در 7 ژانویه 2012 ، گروهی از دانشمندان آمریکایی موفق شدند در شبکیه چشم منبعی از سلول‌های بنیادی انعطاف پذیر بزرگسال را کشف کنند که به راحتی قابل استخراج است . این محققان در این خصوص توضیح دادند: "شما می‌توانید این سلول‌های بنیادی را از یک فرد 99 ساله نیز استخراج کنید. این سلول‌ها در جنین ذخیره می‌شوند و می‌توانند به مدت 100 سال خفته باقی بمانند. بنابراین شما می‌توانید آنها را استخراج کرده، کشت دهید و آنهارا وادار کنید که تکثیر و تمایز را آغاز کنند."
 دانشمندان ، این سلولهای بنیادی را در پشت شبکیه چشم کشف کرده اند که می توانند برای ترمیم بافت های   آسیب دیده در بدن مورد استفاده قرار گیرد.  به گزارش دیلی اكسپرس، مجریان این بررسی از موسسه سلول های بنیادی عصبی در بنیاد تحقیقات احیایی در نیویورك می گویند: این یافته ها قابلیت كمك به درمان بیماری های چشمی مانند تحلیل ماكولا را دارد و می تواند بیماری های نادری را كه درآنها بافت های غیرچشمی در چشم رشد می كند، توضیح دهد.
پژوهشگران امیدوارند در آینده دریابند چگونه این سلول های بنیادی را درون چشم روشن و فعال كنند. این امر به چشم بیمار امكان     می دهد تا خود را درمان و ترمیم كند. این سلول های بنیادی در لایه خاصی از سلول های چشم موسوم به 'اپیتلیوم رنگدانه شبكیه' RPE) ) یافت شد كه در زیر شبكیه كه   واقع در منطقه حساس به نور در چشم است  ، پنهانند. اپیتلیوم رنگدانه شبكیه (RPE) ) شبكیه را زنده و فعال نگه می دارد. اما در بیماری هایی مانند تحلیل ماكولا (RPE) ) از كار می افتد و شبكیه می میرد. پژوهشگران می گویند: سلول های بنیادی در این منطقه منبع با ارزشی از سلول های سیستم عصبی مركزی هستند و می توانند به انواع سلول های مختلف تقسیم شوند. آنها سلول های RPE را از چشم اهدا كننده گرفته و در آزمایشگاه رشد دادند. با وجود آنكه این سلول ها در انسان بالغ رشد نمی یابند در محیط آزمایشگاه رشد می كنند. پژوهشگران وقتی سلول ها را به طور جدا از هم كشت دادند دریافتند فقط 10 درصد سلولها به واقع بالغ شدند و بقیه      سلول های بنیادی بوده و دست نخورده باقی ماندند. نتایج این تحقیقات در نشریه   Stem Cell منتشر شده است.
محققان توانستند این سلول ها را با مواد شیمیایی مختلفی تغذیه كنند تا به سلول های چربی، مغذی و   انواع دیگر سلول تبدیل شوند. این امر اثبات می كند كه این سلول ها قابلیت های چندگانه ای دارند كه می توانند به انواع سلول های مختلف تبدیل شوند. محققان در آینده خواهند توانست این سلول های بنیادی را از چشم افراد استخراج كنند، در آزمایشگاه رشد دهند و سپس از آنها برای درمان بیماری ها، دوباره به فرد تزریق كنند. اگر دانشمندان بتوانند شرایط یا مواد شیمیایی خاصی را بیابند كه بتوانند این سلول ها را در آزمایشگاه تولید كنند در خواهند یافت كه چگونه این سلول های بنیادی را درون چشم فعال كنند تا بتواند RPE بیمار یا آسیب دیده  چشم را ترمیم كند.

 

منبع: ایران آرپی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: کورش کریمی ׀ تاریخ: دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:رپی,آر-پی,درمان آرپی,دلنوشته,شب کوری,درمان شب کوری,رتینیت پیگمنتوزا,سلول های بنیادی,درمان آرپی,رتینیتیس پیگمنتوزا,retinitis pigmentosa,rp,retinitis pigmentosa,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

درباره وبلاگ

سلام... به وبلاگ من خوش آمدید. من کورش هستم امیدوارم همه به آرزوهاشون برسن و همه چی روبراه باشه...


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , goodnight.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM